Плажовете на Вурвуру, Гърция

Лято 2023 реших, че най-сетне е време да видя защо толкова много от българите обичат да ходят на море в Гърция. Нямаше как един себеуважаващ се пътешественик като мен да не топне краче в Егейско море и да види защо толкова я хвалят пустата Гърция. Моят спътник имаше следните условия за мястото, което ще избера – да не е остров, да не пътуваме много време с колата и да е някое по-спокойно местенце, а не някой шумен курорт, пълен с туристи. Та, така се натъкнах, съвсем случайно, на морското селце Вурвуру, разположено на втория ръкав на полуостров Халкидики – Ситония.

Та, драги ми пътешественици, Вурвуру̀ (Vourvourou) е малко курортно селце в Северна Гърция, което спокойно си лежи на полуостров Ситония (най-красивият и спокоен от трите ръкава). На около 400 км от София е, което са си едни близо 5 часа път откъдето и да го погледнеш, но не е болка за умиране когато си в приятна компания. Пътят дотам е приятен и добре асфалтиран. Чак когато стигнахме разбрахме, че Вурвуру всъщност не е баш село, защото си няма дори площадче както всяко друго селце. Представете си една малка, но същевременно главна уличка, по която са разстлани не голям брой ресторантчета и малки къщички за гости, а по средата й един единствен супермаркет. Ами – това е Вурвуру.

И тъй като се оказа, че няма централен плаж на пеша разстояние от главната улица, започнахме да обикаляме най-близките плажчета около него. Имахме 5 дни и избрахме плажовете – Кариди, Фава, Ливрохио, Талго и Бахия. Започнахме с обиколката непосредствено след настаняването ни, като за най-логично след дългия ни път, избрахме най-близкия плаж, а именно – Кариди.

Ден 1 – Karydi beach. Плаж Кариди се намира само на 2 км. южно от Вурвуру, като лесно може да намерите къде да паркирате около него. Самият плаж е в едно чудно и живописно заливче, с освежаващи дървета, които се докосват до красиви скали. Бих го определила по-скоро като див плаж, тъй като няма заведения или каквито и да е удобства като тоалетна, чадъри или шезлонги, но от друга страна е доста популярна дестинация за плажуващите и имаше бая народ. Видяхме единствено една барачка, от която можеш да си наемеш каяк за гребане, което е супер идея за по-активните туристи. Като цяло плажът има идеални условия за почивка – мек и снежнобял пясък, кристално чиста и много топла вода, спокойно и плитко море. Но задължително си носете чадър и запаси с вода и нещо за хрупане.

Ден 2 – Fava beach. Плаж Фава остава моят фаворит за най-запомнящ се плаж с най-интересна природа. Toй се намира непосредствено след Кариди, което значи, че за по-малко от 10 минути ще стигнете от Вурвуру до Фава. Тук положението е същото като на Кариди – няма ресторантчета, тоалетна или каквито и да е удобства, така че трябва да идете подготвени. Но за сметка на това има в изобилие живописни пейзажи – на брега и насред морето лежат много големи, странни и причудливи скали. Мястото е известно с големия си брой дървета, ярко синята вода, високите хълмове, заобиколени от зеленина и кристално чистото море. Съчетанието от интересните скални образувания и планината зад тях правят плажа пленителен.

Ден 3 – Livrohio beach. След два дни плажуване с чадър на рамо и солетки в плажната чанта, решихме, че искаме да се поглезим и да прекаране деня на някое морско барче, съзерцавайки морето с коктейлче в ръка. Спряхме се на плаж Ливрохио и Beach bar „La luna“. Намира се на 10 км. северно от Вурвуру и е известен още с името Трaни Aмyда. Колата спряхме на пътя пред заведението и нямаше никакъв проблем. Ливрохио представлява голям пясъчeн плaж, на пο-малкo от 1 κм рaзcтοяние oт Ормос Панагияс. Прeз лятoто нa плажа рaбοтят някoлко бийч бара, като няκοи oт xотелите cъщο прeдoстaвят чадъри и шезлонги на гοстите cи. Плажът не е нищо особено, но барчето ви го препоръчам с две ръце. Обслужването беше на ниво, цените бяха супер прилични, а всичко, което консумирахме много вкусно и свежо.

Ден  4 – Talgo beach. Следващият плаж в списъка ни беше Талго. Той се намира на 7.7 км. северно от Вурвуру или по-малко от 10 минутки път. От главния път на Ситония ще видите табела за Талго и кратък, но неасфалтиран път, който ще ви отведе до паркинга на бара, където ще ви посрещне усмихнато момиче. Тя ще ви вземе скромна сума за паркинга и ще ви упъти. Талго е с едър пясък и прозрачна синя вода, обичайно без никакви вълни. Плажът е доста мъничък и почти по цялата му шир се разпростира заведението Talgo beach bar, въпреки което има и свободна зона, където може да си опънете дисагите и забиете чадъра. Talgo beach се намира в малко и изключително живописно заливче, обградено от красиви скали в причудливи форми, а срещу плажната ивица се разкрива гледка към ненаселеното островче Калгрия. Определено препоръчвам да го посетите, ако сте в Ситония.

Ден 5 – Bahia beach. За последния ни ден избрахме мааалко по-далечен плаж, но все  пак стигнахме за по-малко от половин час. Ветровете ни отвяха в още едно райско късче земя на име Бахия. Определено моят фаворит от 5-те предложения. Плажът се намира на 11.5 км. с кола от южно от Вурвуру, но за съжаление около 5 км от тях са доста неприятен черен път с много остри завои, изключително неподходящ за нови или ниски автомобили. А нашата кола хем беше нова, хем ниска. Плажът се намира в изключително красиво малко заливче, обградено със стръмни остри скали, където много хора ходят, за да се гмуркат. По цялата му шир се разпростира барче (Bahia beach bar), за което се изисква консумация от 30 евро на чадър.

Като заключение – аз останах изключително очарована от мини пътешествието ни до Гърция. Обслужването в заведенията беше на топ ниво, местните бяха много учтиви и усмихнати, плажовете бяха наистина изумително живописни, а спокойствието и невероятната природа допринасяха за прекрасното изживяване. И факт – почивка по българското черноморие за същия период от време със сигурност щеше да ни излезе доста по-соленко. А вие къде предпочитате да плажувате – в България или Гърция?

Вашият коментар

Пътеписи от 5 континента.

Идеи за пътешествия из България.

Маршрути за планински преходи и разходки.

Зад блога седи Ивелина Пиралкова – страстен пътешественик, който иска да ви вдъхнови да пътувате повече и да мечтаете по-смело.